Tata Motors, indyjski producent samochodów, od lat rozwija swoją obecność na rynku chińskim. Jakie są osiągnięcia i perspektywy marki Tata w Chinach?
Rozwój marki Tata na rynku chińskim
Tata Motors rozpoczęła swoją działalność w Chinach w 2004 roku, otwierając biuro w Szanghaju. W 2005 roku indyjski producent kupił lokalnego producenta samochodów ciężarowych – Daewoo Commercial Vehicles Company (DCV), co pozwoliło na wejście na rynek chiński z ofertą ciężarówek i autobusów. W 2008 roku Tata Motors uruchomiła produkcję samochodów osobowych w Chinach, w ramach joint venture z chińskim producentem samochodów – Cherry Automobile.
Obecność marki Tata na rynku chińskim
Aktualnie, Tata Motors ma na rynku chińskim sześć modeli samochodów osobowych: Jaguar, Land Rover, Jaguar Land Rover (JLR joint venture z chińską firmą Chery Automobile), Tata Aria, Tata Manza i Tata Vista. W 2020 roku Jaguar Land Rover pokazał wzrost sprzedaży w Chinach o 14%, pomimo pandemii COVID-19. Z kolei marka Tata Motors sprzedała w Chinach w 2020 roku 2973 samochodów.
Perspektywy marki Tata w Chinach
Tata Motors, wraz z innymi producentami samochodów, ma szanse na kontynuowanie rozwoju i zwiększenie swojej obecności w Chinach. Szczególnie ważne będą trendy związane z elektryfikacją i mobilnością w mieście. Indyjski producent już dziś przygotowuje się do produkcji swojego elektrycznego SUV-a – Nexona EV – w Chinach, co powinno zwiększyć zainteresowanie marką Tata na tamtejszym rynku.
Podsumowując, Tata Motors z sukcesem rozwija swoją obecność na rynku chińskim, oferując samochody osobowe oraz ciężarowe i autobusy. Pomimo konkurencji i wyzwań, ma szanse na zwiększenie sprzedaży i zwiększenie swojej pozycji na rynku chińskim dzięki planowanej produkcji elektrycznego SUV-a.